28 Eylül 2024 Cumartesi


21:24   CHP GENEL BAŞKANı ÖZEL: "MEDAWAR ÖDÜLÜNE LAYıK GÖRÜLEN MEHMET HABERAL HOCAMıZı TEBRIK EDIYORUM"   16:23   ÖZGÜR ÖZEL: “TÜRKEVI`NI TÜRGEV VE TÜGVA ILE ILIŞKILENDIRMEK BILGI EKSIKLIĞIDIR”   15:55   CHP GENEL BAŞKAN YARDıMCıLARı ZEYBEK VE KARABAT`TAN MERSIN BÜYÜKŞEHIR BELEDIYESI`NE ZIYARET…   15:22   ASU KAYA`DAN SIYASI PARTILERIN KADıN KOLLARıNA ÇAĞRı   15:05   ÖZÇAĞDAŞ, BAKAN TEKIN`E SAYıŞTAY RAPORLARıNA YANSıYAN MESEM TESPITLERINI SORDU   14:59   BDDK`NıN KREDI KARTı KARARLARı YENI TARTıŞMALARA YOL AÇTı   14:43   DEPREMDE 96 KIŞININ ÖLDÜĞÜ ALPARGÜN APARTMANı DAVASıNDA KARAR ÇıKTı...   14:07   ALI MAHIR BAŞARıR: MEVZUATA UYAN ÖĞRETMENLERIMIZ DEĞIL, ONLARA CEZA KESENLER SORUŞTURULMALıDıR   13:52   CHP AKDENIZ İLÇE BAŞKANı SEMIH PALAMUT: "VAR GÜCÜMÜZLE ÇALıŞıYORUZ"   13:25   YENIŞEHIR BELEDIYE BAŞKANı ÖZYIĞIT, CHP GENEL BAŞKAN YARDıMCıLARıNı AĞıRLADı   11:30   SERKAN SARı`DAN, BAKAN URALOĞLU`NA BALıKESIR HAVALIMANı TEPKISI   10:42   BAKANLıKTAN CHP`LI PAZAR BELEDIYESI`NE 1.3 MILYON CEZA...   10:16   MERSIN BÜYÜKŞEHIR BELEDIYESI`NIN TARıMSAL ÜRETIME DESTEĞI DEVAM EDIYOR   10:09   YANKı BAĞCıOĞLU: ``CUMHURBAŞKANı, GENÇ SUBAYLARıMıZı HEDEF GÖSTERMEK YERINE, ONLARı ÜLKEMIZIN GELECEĞI OLARAK GÖRÜP DESTEKLEMELI``   10:05   İTHAL ILAÇ PROBLEMI ARTıYOR, BEŞ ILAÇTAN BIRI BULUNAMıYOR... ANKARA ECZACı ODASı BAŞKANı ABBASOĞLU: HASTALAR ECZANE ECZANE GEZMEK DURUMUNDA KALıYOR   10:04   CHP LIDERI ÖZEL`DEN “TÜRKEVI” AÇıKLAMASı: “İKTIDARLAR GELIR GIDER, DEĞIŞIR AMA TÜRKIYE`NIN ORADAKI 50 YıLLıK EVI DEĞIŞMEZ”    09:34   ESENYURT KARDEŞ KÜLTÜRLER FESTIVALI`NIN TANıTıMı YAPıLDı… BAŞKAN ÖZER: “ŞIMDI KARDEŞLIK ZAMANı DIYEREK, BIRBIRIMIZI KUCAKLAYALıM”   22:44   DIL DEVRIMI`NIN 92`NCI YıLı KUTLANDı... ÇANKAYA BELEDIYE BAŞKANı GÜNER: "CHP`LI BELEDIYELER, DAHA DA GÜÇLÜ BIR ŞEKILDE DIL DEVRIMI`NE SAHIP ÇıKACAK"   22:03   FENERBAHÇE, UNION SAINT-GILLOISE`YI 2-1 MAĞLUP ETTI VE AVRUPA LIGI`NE GALIBIYETLE BAŞLADı   20:08   CHP GENEL BAŞKANı ÖZEL, TÜRKEVI`NDE: "TÜRKIYE`NIN AB`YE ÜYELIĞINE SOSYALIST ENTARNASYONAL`IN TAM DESTEĞI SON DERECE ÖNEMLI"  
 
     
   

CUMHURİYET DÖNEMİNİN 2. KUŞAK SANATÇILARINDAN BİNNAZ DORKİP: ŞU ANDA KURDUKLARI SİSTEMİN İÇİNDE SANATIN OLMASI İMKANSIZ


Cumhuriyet döneminin ikinci kuşak sanatçılarından, ödüllü koreograf Binnaz Dorkip, AKP hükümetleri döneminde sanattan uzaklaştırılmaya çalışan isimlerden biri olduğunu belirterek, “Şu anda kurdukları sistemin içinde sanatın olması imkansız, ona sanat olarak bakmıyorum ben zaten” dedi.

 

Tarih : 27 Mayıs 2022 Cuma 10:32   Okunma : 380

TAMER ARDA ERŞİN

Cumhuriyet döneminin ikinci kuşak sanatçılarından, ödüllü koreograf Binnaz Dorkip, AKP hükümetleri döneminde sanattan uzaklaştırılmaya çalışan isimlerden biri olduğunu belirterek, “Şu anda kurdukları sistemin içinde sanatın olması imkansız, ona sanat olarak bakmıyorum ben zaten” dedi.

Binnaz Dorkip, sanatta son 20 yılda yaşananları ANKA Haber Ajansı`na değerlendirdi. Dorkip, “Üniversitelerde zorlu bir süreç, yeterli eğitimlerin verilmemesi, çocukların mezun olduktan sonra gerçek sanatla buluşamamaları, para kazanma kaygıları, baskılar, korkuları oluştu. Çünkü çok fazla sansür geldi. Ben, Atatürk devriminde sonra yetiştirilen sanatçılardan olarak şu anda kendimi borçlu biliyorum. Gençlere, bana verilen emeklerin karşılığını ödemek istiyorum, birikimlerimle. Onun için her zaman arkalarındayım” diye konuştu.

"DİK VE NET DURAN İNSANLAR"

Dorkip, kendisinin de ‘yasaklı sayıldığını` belirterek, “Biz, sanatçı olarak sanatımızı her zaman eğitim vererek sahnede gerek dansta gerek tiyatroda emek vererek geçirdik. Gençlere sabır diliyorum. Sanat, sadece para ile ve onun bunun emirleriyle yapılacak bir şey değil. Başlarını dik tutsunlar. Söylemek istediklerini de her zaman söylesinler. Hiç ufak menfaatler için bundan vazgeçmesinler. Bütün dileğim budur. Ben hiç vazgeçmedim. Ben hiçbir zaman magazinel bir insan olmadım ve olamazdım da. Farklı bir yerden yandaş çevre ile hiçbir zaman beraberliğim olmadı. Çünkü sanatta öyle bir şeyin yeri yoktur. Öyle bir şey olduğu zaman bugün geldiğimiz noktaya geliriz. Seni kullanırlar, her zaman kullanırlar. Onların istediği odur. Parlatır, kullanırlar, çöpe atarlar. Ama biz varız ve benim talebelerim varlar. Hepsi, bugünlerde gördüğüm kadarıyla dik ve net duran insanlar” diye konuştu.

"25 YIL ÖNCE BUGÜNÜ GÖREBİLMİŞTİM" 

“25 yıl önce bugünü çok iyi görebilmiştim” diyen Dorkip, sözlerine şöyle devam etti:

“Sanatçılara anlattım. Nokta Dergisi`nde bir röportaj yapmıştım. Dinin bizim Devlet ve Opera Balesi`ne girdiğini söylemiştim. Ondan sonra Kültür Bakanlığı`ndan bayağı tepki aldım. Ondan sonra da yavaş yavaş dışarı doğru itildim. Ama durmadım, yılmadım. Bir süre Erdal Beşikçi ile bir tiyatro kurduk. Tatbikat Sahnesi`ni kurduk Erdal ile. İlk oyunumuz Hayvan Çiftliği`ydi. Hiç durmadık, onlar bana iş vermediler ama ben devam ettim, yolumdan vazgeçmedim. Gördüğünüz gibi yavaş yavaş kademeli olarak hepsini bitirdiler zaten. Yeniden filizlenmeye devam edeceğiz. Şu anda kurdukları sistemin içinde sanatın olması imkansız, ona sanat olarak bakmıyorum ben zaten. Kendileri de bakmıyorlar. Bitirmek için çalıştılar yıllarca ve bitirdiler de getirdikleri insanlarla, yaptıkları işlerle. Herkes farkında. Onun için de sanat olarak addetmiyorum. İnsan seçmediği bir sanatın içinde varsa o sanat değildir. O empozedir ve kendi akıllarınca yeni bir sanat türüyle insanların beynini yıkamak için yapılan bir şeydir.”

Dorkip`in öğrencisi Duru Nair de sanatın baskılardan doğduğunu belirterek, genç kuşağın sanatlarını icra etmek için ellerinden gelen her şeyi yaptığını söyledi. Nair, “Bazen hayal kurmak, bazen cesur olmak gerektiğine inanıyorum. Elbette baskılar var ve olacak. Binnaz Hoca gibi, ben gibi, Ayşe, Fatma gibi sahne de olmak isteyenler de olacak” dedi.

BİNNAZ DORKİP KİMDİR

Ankara Devlet Konservatuarı`ndan 1974 yılında (eğitmen ve koreograf) Molly ve Travis Kemp`in öğrencisi olarak mezun oldu. Aynı yıl Ankara Devlet Opera ve Balesi`nde solist dansçı olarak çalışmaya başladı. Dünyaca tanınmış birçok eğitmen ve koreografla çalıştı. Bunun yanı sıra modern dansa olan eğiliminden dolayı Marsha Cunningham ve Geyvan Mcmillan ile modern dans çalışmalarına başladı. Daha sonra klasik bale çalışmalarının yanı sıra yine Geyvan Mcmillan ile kurduğu Çağdaş Dans Topluluğu`nda dans etmeye başladı. İlk kez grup olarak tanıtılan bu dans biçimini çeşitli turnelerle ülke genelinde yaygınlaştırdı.

Çağdaş Dans Topluluğu, 1975-1979 yılları arasında çalışmalarını sürdürdü. 1976 yılında Duygu Aykal ve Geyvan McMillan`ın destekleriyle dansçılığının yanı sıra koreografi çalışmalarına başladı. İlk koreografi denemesini, 1976 yılında Ankara Devlet Opera ve Balesi`nde Don Giovanni operası için yaptı. Bunu takiben televizyon, tiyatro, moda-şov, Devlet Balesi ve Modern Dans Topluluğu için de bale yapıtları oluşturdu. Yurt dışında ve Türkiye`de dünyaca tanınmış birçok eğitmen ve koreografla çağdaş yaratıcılık konusunda workshoplara katıldı. 1991 yılında Ankara Devlet Opera ve Balesi`nin baş koreograflık görevini üstlendi. Bu dönemde Devlet Balesi bünyesinde ilk kez modern dans birimini kurma çalışmalarını başlattı. 1992 yılında kurulan bu birim içinde koreograf ve sanat kurulu üyesi olarak 2000 yılına kadar çalıştı. Halen Devlet Opera ve Balesi koreografı olarak kadroda bulunuyor. Eserleri Türkiye`de ve dünyanın birçok ülkesinde sahnelendi. 

Eğitimci olarak Bilkent, Hacettepe, Eskişehir Anadolu, Ankara Üniversitesi konservatuarlarında çalıştı. 2000 yılında kurduğu Atelier Danse`ta eğitmen, sanat yönetmeni ve koreograf olarak görev yapıyor.






Paylaş :
Etiketler :  

Yorum Ekle comment Yorumlar (0)

Yapılan yorumlarda IP Bilgileriniz kayıt altına alınmaktadır..!






 
  FLAŞ HABER
   
  YAZARLAR
 


 
  EN ÇOK OKUNANLAR
  • Bu Ay
  • Bu Hafta
  • Dün
  • Bugün
 
 


  SOSYAL MEDYA


  GAZETELER
 
 

 







mersinerji.com
ANKA Haber Ajansı
Abonesidir

 
 
ANASAYFA İLETİŞİM KÜNYE HABER ARŞİVİ GİZLİLİK İLKELERİ

 
Siteden yararlanırken gizlilik ilkelerini okumanızı tavsiye ederiz..!
altioksiyaset.com © Copyright 2017-2024 Tüm hakları saklıdır..! İzinsiz ve kaynak gösterilemeden yayınlanamaz, kopyalanamaz, kullanılamaz..!

URA MEDYA